Mağaza Yönetimi

Ne tür kampanyalar yapabilirim?

Fatura tutarı bazında, ürün bazında tutar indirim yapabilir, belirli ürün ya da tutarlar için promosyon tanımlayabilir veya hediye kuponu üretebilirisiniz.

Fatura Tutarı Bazında Nasıl İndirim Yapabilirim?

Müşterinin yaptığı toplam alışveriş miktarı belli bir rakamın üstündeyse, fatura tutarı üzerinden yüzde olarak veya miktarsal olarak indirim yapmanız mümkündür. Ayrıca bonus da tanımlayabilirsiniz.

Ürün Bazında Nasıl İndirim Yapabilirim?

Herhangi bir ürünün fiyatı üzerinden miktarsal ve yüzde indirimi yapmanız mümkündür. Herhangi bir üründe indirim yapmak için bu konsolda önce ürünün kategorisini, sonra ürünün kendisini seçmeniz gerekmektedir. Müşteri segmentine özel ürün indirimleri de tanımlayabilirsiniz.

Kupon oluşturmak nedir?

Mağaza Yöneticisi, müşterilerine Özel Hediye Sertifikası tanımlayabilir. Oluşturulacak kupona, % indirim, tutar indirim veya promosyon ürün tanımı yapılabilir.

Promosyon Yönetimi ekranlarından, aktif durumdaki kampanyalar listelenir ve "Segment" seçimi ile kuponun gönderileceği müşteri segmenti belirlenir. Kampanyaya ait kupon oluşturulup tüm müşteriler için gönderilebilir ya da "Segment" seçimi yapılarak yalnızca seçilen segmente dahil olan müşterilere kupon gönderilir.

Gönderilen kuponlar segmentteki müşteri sayısı kadar otomatik olarak oluşur. Segment seçimine bağlı olarak segmente dahil olan müşterilere e-posta ile gönderilir. Segmente gönderilen kuponlar sadece o segmentteki kullanıcılar tarafından satın alma işlemi sırasında kullanılabilecektir. Oluşturulan kuponlar ve statüleri daha sonra izlenebilir.

Siparişlerimi nasıl takip edebilirim?

Mağazanıza gelen müşterilerin verdiği siparişleri, "Siparişler" konsolunda görebilir, takip edebilir ve yönetebilirsiniz. Herbir siparişe, sistem tarafından özerk (unique) bir sipariş numarası atanmaktadır.

Siparişlerin Görüntülenmesi

Sipariş Yönetimi bölümündeki siparişler, siparişlerin statüsüne göre görüntülenmektedir. Statüyü değiştirdiğiniz takdirde, sipariş bundan sonra ilgili bölümün altında yer alacaktır. Sipariş Statüleri; siparişler, onaylanmış siparişler, gönderilmiş siparişler, eski siparişler’dir.

Müşterilerime duyuru gönderebilir miyim?

Garanti Alışveriş üyesi olup aynı zamanda mağazanızdan alışveriş yapmış müşterilerinize toplu duyuru iletebilirsiniz.

Hediye peketi opsiyonu sunabilir miyim?

Garanti Alışveriş Mağaza Yöneticisi ekranlarından bir hediye paketi fiyatı belirlemeniz yeterlidir.

Lojistik bana mı ait olacak? Bir firmayla anlaşmam gerekiyor mu?

Mağaza Yöneticisi satış sonrasında ürünleri müşterisine hangi kargo ile ulaştıracağını bu sayfa ile belirler. Sayfaya ilk defa giriliyor ise "Bu kargo firmalarıyla çalışmayacağım" seçeneği seçilmiş olarak gelir.

Mağaza Yöneticisi tarafından yapılan kargo firması seçim işlemine göre "Çalışma Koşulları" sayfası görüntülenir. Lojistik Yönetimi->Kargo Firmaları sayfasında "Bu kargo firmalarıyla çalışmayacağım" seçeneği tıklanırsa; Çalışma Koşulları sayfasında;"Gönderi ücreti teslimat anında teslim edilsin." ve "Gönderi ücretsiz." seçenekleri olacaktır.
Lojistik Yönetimi->Kargo Firmaları sayfasında "Aşağıdaki kargo firmalarıyla çalışacağım" seçeneği tıklanırsa;
Çalışma Koşulları sayfasında; "Firma Bilgileri" görüntülenir. Tanımlamalar yapıldıktan sonra "Kaydet" butonuna basılarak yapılan tanımlama ve belirlemeler tamamlanır.

Müşterilerim özel kampanyalar tanıyabilir miyim?

Mağaza Yöneticisi, kendi mağazasına daha çok gelen, daha sık alışveriş eden, yüksek tutarlı alışverişler yapan müşterilerine kampanya yapmak, onlara özel uygulamalar düzenlemek veya sadece bilgi almak için müşteri skorlarını hesaplamak isteyebilir.

Müşteri skorlarını hesaplamak için belirlenen değerler "Müşteri Skor Kriterleri" sayfasından girilir. "Ciro", "Mağaza Sayfa Ziyaret" ve "İşlem Adedi" başlıkları altına değerler girilir.

Bu skorların sonuçlarına göre müşteri segmentleri tanımlanarak Garanti Alışveriş üzerinde farklı uygulamalar, kampanyalar düzenlenebilir.

Ne tür raporlar sunulmaktadır?

  • Ürün Raporu
  • Ürün Satış Raporu
  • Sipariş Raporu
  • İşlem Raporu
  • Müşteriler Raporu
  • Müşteri Satış Raporu
  • Minimum Stok Raporu
  • En Az – En Çok Satanlar Raporu
  • Ciro-İşlem Adeti Raporu
  • Bonus Kullanım – Kazanım Raporu
  • Ziyaret – Sipariş Raporu
  • "Stoğa Eklenince Haber Ver" Raporu
  • "Fiyatı Düşünce Haber Ver" Raporu

Garanti Sanal POS raporlarına Garanti Sanal POS yönetim ekranlarından erişilir. Garanti Alışveriş’in kendine özgü ek raporları bulunmaktadır.

Son güncelleme: 03.01.2014