4f- E-Posta ile Pazarlama

Müşterilerinizi ya da üyelerinizi bilgilendirmek için kullanabileceğiniz en etkili yollardan biri de e-posta gönderimi yapmaktır. Normal posta ile yapılan gönderimlerin 1 TL olduğunu kabul edersek e-posta gönderimlerinin 1 Kr’tan daha az olacağını düşünebilirsiniz. Etik kurallar dahilinde davranmak şartıyla, sadece tek bir tıklama ile binlerce kişiye mesaj iletmek faydalı olabilir. Eğer izinsiz ve çok fazla gönderim yaparsanız, gönderim adresiniz ’junk mail sender’ olarak listelere girecek ve sizden gelen e-postalar “Spam” klasörüne atılarak okunmamasına yol açacaktır.

Viral e-postalar, yani kullanıcıların birbirlerine yönlendirdikleri e-postalar en etkin e-posta pazarlama yöntemlerinden birisidir. Örneğin; güzel bir fıkranın altında yer alan site adresi fıkrayı beğenen ve birbiri ile paylaşanlar arasında dolaşacaktır. Hatta “bu mesajı 10 arkadaşınıza gönderin” şeklinde gelen e-postaların başkalarına yönlendirilmesi ile binlerce kişiye ulaşılabilmektedir. Ancak bu etik olarak önerilen bir yöntem değildir.

E-posta göndereceğiniz kişilerin mutlaka iznini almalı, kendisine e-posta gönderilmesini istemeyenleri gönderim listenizden hemen çıkarmalısınız. HTML formatındaki e-postalar görsel olarak da etkileyici olacaklardır. E-postayı HTML olarak gönderdiğinizde alamayanlar olacağını düşünerek e-postanın bir kopyasına ulaşılabilecek bir bağlantıyı da e-posta mesajının içerisine yerleştirmelisiniz.

E-posta kampanyası yapmak konusunda aşağıdaki makaleyi okuyabilirsiniz:
Nasıl E-posta Kampanyası Yapılır?

Fiziksel Tanıtımlar adımına devam etmek için tıklayın.

Son güncelleme: 03.01.2014