1c- İş Stratejisi Belirleme

Birçok firma, sitesinin başarısını, internet istatistikleri üzerinden ölçmeye çalışır. Halbuki gerçek başarı tüm strateji içerisinde aranmalıdır. Tasarıma başlamadan önce, satış ve pazarlama kanallarında varılmak istenen hedeflerin, çok net ve açık bir biçimde belirlenmesi çok önemlidir.

Aşağıda akış diyagramı görülebilir:

1. Müşteri

Müşterileriniz kimlerdir? Ne isterler? Hangi sıklıkta alışveriş yaparlar? Satın alma kararı verirken ne kadar yardıma gereksinim duyarlar?

2. Merchandising

Hangi ürün ya da kampanyaları öncelikli olarak ve nasıl göstermek istiyorsunuz?

3. Satış Servisi

Satış öncesi ve sonrasında müşteri soru ve problemlerini nasıl çözeceksiniz?

4. Online Satış

Online satış yapacak mısınız? Ya da sadece bilgi verip mağazanıza mı yönlendireceksiniz?

5. Sipariş İşleme

Siparişleri nasıl alacak, teslimat ve ödemeler nasıl olacak? Zamanında teslimat için siparişler nasıl işlenecek?

6. İsteği karşılama

Müşteri beklentilerini gerçekleştirmeye hazır mısınız? Nasıl bir teslimat sistemi önereceksiniz?

7. Satış sonrası hizmetler

Ek müşteri hizmetleri desteği düşünüyor musunuz? Müşterilere nakliye statüsünü anında gösterecek misiniz?

8. Pazarlama / Veri Analizi

Satın alma sürecinden ne tip bilgileri çekeceksiniz? Bu bilgileri işinizi geliştirmek için nasıl kullanacaksınız?

Şatış Sürecini Belirlemek adımına devam etmek için tıklayın.

Son güncelleme: 15.01.2014