1b- Hedef Kitle Belirleme

Internet üzerinde satışa başlamadan önce hedef kitlenizi belirlemek için bir süre araştırma yapmalı ve dışarıda neler olup bittiğini öğrenmelisiniz. Sizinle aynı müşterileri hedefleyen diğer firmaları belirlemelisiniz. Rakiplerinizin sitelerini ve (sizinle aynı kategoride olmasalar da) yüksek gelirli siteleri inceleyip, sitenizin içeriği ve özelliklerine ilişkin yeni fikirler yakalamaya çalışınız. Diğer siteleri gezerek bir çok şey öğrenebilir, kendi düşünce tarzınıza yakın siteler üzerinde düşüncelerinizi geliştirebilirsiniz.

Rakiplerinizin hedef kitleye ilişkin yaptıkları ana sayfa düzenleri, kategorik yapılanmaları iyice gözlemlemelisiniz. Dünyadaki çeşitli e-ticaret raporlarını ve davranış eğilimlerini incelemeli ve hedef kitlenizi belirlemelisiniz.

Sitenizde bundan böyle geliştireceğiniz tüm strateji ve uygulamalar bu hedef kitleye uygun olarak düzenlenmelidir.

İş Stratejisi Belirleme adımına devam etmek için tıklayın.

Son güncelleme: 02.01.2014