1a- Temel Kurallar

Her gün binlerce internet sitesi açılmaktadır. Sitenizin bu kadar çok web sitesi içerisinde farkı yaratacak altın kurallar doğrultusunda yapılandırılmasına özen gösteriniz:

HEDEFLERİN BELİRLENMESİ: Hedef kitlenizi ve neye ulaşmak istediğinizi tam olarak belirleyin.

GERÇEKÇİ OLUN: Ürününüzün ya da servisinizin online olarak satılıp satılmayacağına ya da hangilerinin hangi şekilde buna uygun olacağına karar verin. Genellikle internet üzerinde satılan ürünler; doğrudan satılan ya da katalog yolu ile satılan ürünler olup, bazen ise niş veya sadece internet üzerinden edinilebilen ürünler olduğu bilinmektedir.

KENDİNİZİ ADAYIN: Sitenize gelen ziyaretçilerin tekrar gelmesini sağlayacak şekilde düzenli site güncellemeleri yapacak şekile organize olmanız gerekir. Siteye gerekli desteği verecek zaman ve kaynağınız var mı?

SORUMLU OLUN: Sitenizi olabildiğince interaktif yapın ve müşteri geri beslemelerini dikkatle ele alıp değerlendirin. İnternet, oturulan yerden para kazanılabilmesi anlamına gelmemektedir. Aksine daha çok sorumluluk ve sahiplenme gereksinimi olan bir ticaret şeklidir.

UYGUN TUTUN: Firmanızın yazılı broşürünü aynen internete koymayın. Uzun, edebi metinler yerine, kısa, doğrudan mesajınızı verebilecek şekilde içerikler hazırlamanız gerekir.

MÜŞTERİ GİBİ DÜŞÜNÜN: Amatör bir kullanıcı gibi tasarımı düşünün. Gereksiz grafik ve görseller ile kullanıcıların sabrını zorlamayın ve terk etmelerine yol açmayın.

KEYİFLİ HALE GETİRİN: Kolay gezilebir ve anlaşılır bir site ve göze hoş gelmesi kastedilmektedir. Amaç şov yapmak değil; potansiyel müşterilerin siteye tekrar gelmeyi istemesini sağlamaktır. İnteraktif uygulamalar ziyareti daha ilginç kılacaktır.

 

Hedef Kitle Belirleme adımına devam etmek için tıklayın.

Son güncelleme: 03.01.2014